قطعات دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی SOFT WATER

تصفیه آب سافت واتر
تصفیه آب سافت واتر

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی، با توجه اینکه کجا مورد استفاده قرار گیرد دارای انواع مختلف و قطعات متفاوتی می‌باشند. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر 400 گالنی، قطعات زیر را دارا می باشد:

دو عدد ترانس 32 ولت تایوانی

ترانس تصفیه آب
ترانس تصفیه آب

بخشی که باعث می شود موتور دستگاه تصفیه آب شروع به کار کند ترانس نام دارد. دو عدد ترانس تصفیه آب نیمه صنعتی با توان بالا و صدای کم درون دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی وجود دارد.

دو عدد پمپ 32 ولت تایوانی

پمپ تصفیه آب
پمپ تصفیه آب

پمپ وظیفه دارد آب را با فشار لازم وارد فیلترهای ممبران نماید. پمپ دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی SOFT WATER دارای ولتاژ 32 ولت و فشاری برابر با 130 psi است.

کیت برقی

برای تعیین میزان آلودگی آب از کیت برقی در برخی از دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود.

در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن سافت واتر، یک کیت هوشمند برای کنترل و مدیریت فرایند کار دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است. از مهم ترین کارکرد های این کیت هوشمند شستشوی اتوماتیک فیلترها می باشد. این فرایند باعث افزایش عمر مفید فیلتر ممبران شده و باعث پیشگیری از تعویض زودهنگام این فیلتر و ایجاد هزینه های گزاف خواهد شد.

فیلترهای پیش تصفیه اسلیم (باریک)

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر سه فیلتر پیش تصفیه دارد. این فیلترها موارد زیر را شامل می شوند: فیلتر الیافی (PP) اسلیم 20 اینچ، فیلتر کربن گرانول (UDF) اسلیم 20 اینچ و فیلتر کربن بلاک (CTO) اسلیم 20 اینچ می باشند.

آب با فشار وارد فیلترهای پیش تصفیه شده و ناخالصی هایی مانند گل و لای، زنگ زدگی لوله ها، کلر و مشتقات آن، خاک، بو و طعم نامطبوع، لجن، آلاینده های شیمیایی و …. از آن جدا می شود.

مسئله مهم در خصوص فیلترهای پیش تصفیه، تعویض به موقع این فیلترها می باشد. در غیر این صورت فیلترهای پیش تصفیه دچار گرفتگی خواهد شد و علاوه بر این که باعث می شوند به پمپ دستگاه تصفیه آب فشار وارد شود و زودتر معیوب گردد، سبب صدمه زدن به فیلترهای ممبران و پایین آمدن کیفیت آب تصفیه شده نیز خواهد شد.

بنابراین قبل از آنکه فیلترهای پیش تصفیه دستگاه، کدر و قهوه ای شوند ضروریست که فیلترهای جدید و نو را جایگزین آنها نمایید.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی اسمز معکوس، مانند دستگاه های تصفیه آب خانگی به عنوان چهارمین مرحله از فیلتراسیون استفاده می شود. مهم ترین مرحله فلیتراسیون در هر دستگاه تصفیه آب، چه از نوع خانگی باشد و چه از نوع صنعتی، فیلتر ممبران است.

فیلتر ممبران با دقتی برابر با 0.0001 میکرون قادر به ازبین بردن هر نوع ناخالصی مانند نیترات و نیتریت، کلر و مشتقات آن، نمک ها و به طور خلاصه از بین بردن کلیه جامدات محلول (TDS) در آب یا اصطلاحا سختی آب می باشد.

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی SOFT WATER چهار عدد فیلتر ممبران برند فیلمتک آمریکا دارا می باشد. چنانچه در زمان مناسب فیلترهای پیش تصفیه تعویض گردد، فیلتر ممبران تا 2 سال عمر مفید خواهد داشت.

مسئله دیگر در مورد ممبران های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر، سری بودن دو به دو آنها با یکدیگر می باشد که سبب بالا افزایش بازدهی و بهینه سازی پساب آب می گردد.

فیلتر پست کربن خطی (inline)

فیلتر پست کربن، فیلتر پایانی در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر می باشد. این فیلتر از زغال پوسته نارگیل درست شده است و مبنای گیاهی و خوراکی دارد.

چنانچه از مخزن برای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی SOFT WATER استفاده شود؛ آب ممکن است برای مدت طولانی در مخزن دستگاه نگهداری شود. درنتیجه بو و طعم نامطلوب در آب به وجود می آید. از فیلتر پست کربن برای رفع این طعم و بوی بد استفاده می گردد.

هوزینگ های اسلیم

هوزینگ اسلیم 20 اینچ
هوزینگ اسلیم 20 اینچ

هوزینگ در حقیقت محیط لوله ای شکل است که فیلتر درون آن قرار گرفته است. برای دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از هوزینگ های نیمه صنعتی اسلیم 20 اینچ استفاده می گردد. هوزینگ استفاده شده در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی SOFT WATER هم از نوع 20 اینچ اسلیم تایوانی می باشد. هم چنین هوزینگ استفاده شده برای فیلتر الیافی از نوع هوزینگ شفاف می باشد. هوزینگ شفاف سبب می گردد بتوانید با بررسی وضعیت ظاهری فیلتر (کدر و تیره شدن) از اینکه چه موقع می بایست آن را تعویض نمایید، به صورت حدودی، مطلع گردید.

تهیه محصول از فروشگاه ایرانیان

این محصول هم اکنون در فروشگاه ایرانیان موجود می باشد. (>>مشاهده محصول<<) همچنین می توانید از طریق تماس با ما نسبت به سفارش محصول اقدام نمایید. همکاران ما در بخش فروش در کمتر از ۲۴ ساعت درخواست شما را پیگیری خواهند نمود و راهنمایی های لازم جهت خرید و نصب و راه اندازی محصول را می نمایند.

تماس با خط ثابت مشاوره فروش ایرانیان

تماس با همراه مشاوره فروش ایرانیان

One thought on “قطعات دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی SOFT WATER

  • می 7, 2020 در t 10:24 ب.ظ
    Permalink

    بسیار در مورد تصفیه آب آموزنده بود.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.